Content central
Content central
Hundägare finns inom alla samhällsgrupper och branscher. Anonym snabbfråga

Är du hundägare?

Så här ser svaren ut just nu

Laddar ... Laddar ...

Nyhetsbyrån med redaktionellt innehåll från frilansare

Content Central är en nyhetsbyrå Internetfoto gärna tipsar om till andra personer som arbetar frilans inom media. Joachim Ljungquist och medarbetare hos Content Central förverkligar nu en företagsidé som passar redaktioner, frilansade journalister och kommande sådana då mediavärlden förändras till allt färre anställningsmöjligheter för skribenter, fotografer, radio och TV folk

Joachim Ljungquist
Joachim Ljungquist, Founder & CEO

Content Central erbjuder till en början möjligheten till främst skribenter att lägga upp sina skrivna artiklar och reportage för försäljning till media.

Till Internetfoto YoutubeInternetfoto YouTube

Redaktioner har många gånger kanske varit de som dikterat prisvillkoren och krävt att materialet presenteras till ett medieföretag åt gången, men nu väger vågen över och balanserar upp villkoren lite mer till frilansjournalisternas fördel då egen prissättning och möjligheten att nå ut samtidigt till fler tidningar, magasin och andra mediaföretag med digitala eller tryckta publikationer.

Även redaktionerna får många fina fördelar de också med att Content Central erbjuder sina tjänster som nyhetsbyrå. Ofta är redaktörerna så överbelastade med arbete att de inte hinner läsa e-post och ta emot samtal från frilans- journalister som vill presentera sitt material, som många gånger kanske inte heller är optimalt att publiceras i det media som redaktörerna ansvarar för.

När en redaktör satsar tid på att granska material och resultatet blir att det inte passar redaktörens media så är dyrbar tid förlorad med följden att risken för en annan bra artikel eller reportage inte hinner uppmärksammas.

När redaktionerna skapat konto hos Content Central och låter redaktörerna logga in då de passar dem tidsmässigt att leta igenom material som de är ute efter att publicera, så har det med nyhetsbyrån Content Centrals tjänster stor chans att vara mer effektiva till en bekvämare arbetsinsats att hitta bra material. Redaktören kan läsa materialet direkt och avgöra i lugn och ro om texterna passar och får tillgång till snabb nedladdning utan att behöva återkoppla skribenten med dyrbar tid om att använda materialet som redaktören intresserat sig för.

Dessutom kan en redaktion bli nyfiken och intresserad av en artikel eller reportage som de först kanske inte letade efter för stunden, men som redaktören ändå beställer och publicerar för att ämnet väckts och kan passa in i kommande publiceringar.

Content Central
Content Central webbsida

Så du som arbetar redaktionellt, besök Content Central och se om det är något för dig. 1:a augusti är skarpt startdatum för försäljning. Klicka på bilden ovan för att besöka Content Central när du vill veta mer.

 

 

Meddela de i ditt nätverk som kan vara intresserad av det här inlägget.
Prenumerera påDet finns alltid något att fira eller uppmärksamma. Varje söndag skickas nyhetsbrev med efterkommande veckas temadagar, namnsdagar och nationaldagar.