Canvas såld wokmix bild
Chinese Wokmix

Spontant kontakttagande genom personligt besök utan bokad tid. Canvasbesök är något som närmast kanske kan liknas med det klassiska dörrförsäljaryrket.

Canvas är när man kliver in i en verksamhet och frågar efter antingen butiksinnehavaren, inköpschef eller någon annan driftansvarig för att presentera och lyssna om ens tjänster och produkter kan vara något för dem.

Canvas för restaurang och butiksoptimering

Tre främsta fördelarna med canvas enligt mig:

  • Ser direkt om produkten / tjänsten saknas.
  • Första personliga kontakt skapad, bra vid vidare kontakt även med e-post och telefon.
  • Se behov som verksamheten kanske inte upptäckt än.

Min produktportfölj innehåller fotouppdrag för att skapa bilder som är unikt framtagna åt beställaren, skärmsystem att skapa lokal marknadsföring med digitala budskap, högtalare och utrustning för ljudsättning och doftupplevelser.

Idag besökte jag en frisör, pastaställe i en foodcourt, en guld och smyckesbutik. De var tre företag som visade seriöst intresse för att installera digital signage system i deras lokaler. Vi växlade kontaktuppgifter och kommer höras vidare.

I morgon blir det att presentera offertförslag till en foodcourt jag tidigare arbetat med. År 2012 ökade Liins Asian & Thai sin försäljning med 15-20 procent då de började visa de matbilder jag fotade ur deras meny åt dem.

Nu har deras skärmar gjort sitt och nu är det dags att byta ut dem och förhoppningsvis kommer de gilla offertförslaget.

Canvas, feet on the streets sales 🙂

Tack för du delar

Kommenterna

Skriv kommentar
Fyll i namn