Final 31-days Powerwalk challenger
Skön pulshöjare.

Det är skönt när man når målsättningarna man skapat för sig själv. Oavsett om målen är kluriga att nå eller om de är enklare att klara så känns det väldigt bra att nå fram och passera målsnöret.

Idag blev det final på min 31-days powerwalk challenger jag har satt upp för mig själv. Dessutom klockade jag varvet på den maxtid jag satte upp som mål i början av min utmaning.

Tidigt varje morgon sedan den 4 juli har jag powerwalkat samma sträcka. Promenaden landar någonstans på 3,5-4 km och är ganska flack för att vara ett backigt område.

Annons
Annons

En av sträckans mer utmaning är uppförsbacken på Mälarhöjdsvägen som tar på en del extra när man trampar på i tempo. Att ta den här powerwalksvängen på 35 minuter är jag väldigt nöjd med.

Smooth frukost

Apelsinsmoothie med gurka.
Smoothie juicestyle

Så gott också att mixa en god morgonsmoothie efter mitt finalvarv. Idag blev det en lättare och kanske mer en juiceliknande dryck än den krämiga smoothies jag gjorde i går.

Morgonens enkla glas innehöll apelsin, gurka, en tsk honung och en skvätt Alpro mandelmjölk. En kopp kaffe och ett par ägg fick det också bli.

Nästa 31-days challenge

Många sätter upp 30-dagars utmaningar. Men jag väljer 31 dagar för att kunna känna att det är en full kalendermånad oavsett om det är 28, 30 eller 31 dagar i månaden.

Jag tror också på att ta en utmaning i taget för att det går lättare att fokusera. Blir det för många övningar kanske någon behöver brytas av någon anledning. Då kanske det är lätt hänt att man bryter någon annan också. Därför för egen del vill jag hålla en 31-days challenge åt gången.

Även om min powerwalk är uppnådd blir det självklart fortsatta promenader. Fast det blir då utan tidtagning och kalenderstyrda svängar. Däremot ska självklart en ny egen utmaning skapas.

Gympass

Sätra Friidrottshall utegym
Armgång

Jag sneglar åt de här med utomhusgymmen som finns. En promenad som uppvärmning till ett sånt vore en sjyst början på en bra utmaning. Målsättningen skulle kunna vara 3-4 övningar med tre set och åtta repetioner varje dag i 31 dagar.

Kanske den blir min nästa personliga utmaning. Får skapa en plan och fundera lite på den i ett par dagar.

Klicka in länken och läs tidigare artikel på Internetfoto om ett utegym som jag filmade med drönare. Påskmat och godiskalorier tränas lätt bort i utegym

Dela artikeln.
Annons

Vad tycker du?

Skriv kommentar
Fyll i namn