Livet kan vara som ett race på en löparbana
Ta kontroll över hinder.

Krokiga vägar med hinder men som kan rätas ut till upploppet.

Häckar vid löparbana Sätra IP
Hindren kommer

Livet kan vara som ett race på en löparbana. Vid livets början står våra framtida hinder på sidan om.

Men för att utvecklas till de personer då vi blivit äldre har vi alla någon gång stått inför tuffa utmaningar, krävande prövningar och jobbiga problem mixad med en del framgångar.

Vissa människor är snabba in i första böjen och ut med framgångsrika steg på den första raka långsidan. Medan andra kanske tar längre tid på sig och dessutom kanske snubblar eller skadar sig i första kurvan.

Racet på löparbanan

Det perfekta livsloppet utan hinder är ytters ovanligt och få förunnat. Så ju snabbare och längre du springer kommer säkerligen någon form av trubbel kunna dyka upp.

Stöta på hinder.
Stöta på trubbel.

Hinder ska inte sätta stopp på racet. Det handlar bara om hur man tar sig över och fortsätter det. En del tar beslutsamt kliv och ökar tempot igen efter hindret.

Kliv över hinder.
Steg för fortsatt framgång.

Andra behöver sätta sig ned och ta sig en funderare hur hindret ska lösas på bästa sätt.

Fundrar på hinder.
Tankeställare.

Det som kanske är det jobbigaste är att falla ned djupaste delen för att sedan klamra sig fast vid problemen och sedan försöka ta sig upp tillbaka till dem trots att även skyddsnäten börja falla.

Tillbaka till problemet.
Tillbaka till problemet.

Oavsett om man tar ett snabbt kliv eller slår sig ned med tankar gäller det att topprida hindret och se bortom det och komma över det med att landa så långt ifrån den djupaste delen av problemet som möjligt.

Blicka framåt
Blicka framåt.

För jobbiga svängar och långa kurvor rätar ut sig förr eller senare. Med vilja, konsekvens och handling är det bara en tidsfråga innan kurvan rätar ut sig och siktet till målet blir rakt och tydligt.

Upplopp på löparbana.
Målbilden klarnar.

På upploppet som förhoppningsvis är fritt från hinder finns chanserna att få den framgång och önskvärda fart man vill ha över målgången. Efter mållinjen finns ofta ett lugnare liv där hinder och hastighet inte är någon ”Big deal” längre

Över mållinjen
Uppnått mål 🙂

Huvudsak är att tidigare och snabba race på livets bana ändå format oss till friska personer med bra hälsa så vi har kvar ork att ta sats mot den sista luftfärden.

Ansats för längdhopp
Hoppfull satsning.

För visst är väl ändå önskemålet att vara frisk hela vägen upp i hög ålder och ha kraft att ta ett ordentligt sista skutt för att landa i gropen och få behaglig vila.

Längdhopp
Tjooohej

31-days challenge

För att få en så bra styrka, kondition och smidighet som möjligt finns det alltid tid för att börja träna. Ju tidigare ju bättre. Fast det är aldrig försent att börja, oavsett ålder.

Jag har den senaste tiden snart gjort två personlig utmaningar. Den ena var 31 dagar powerwalk och nu är jag på dag 24 i min utmaning med träning på utegym.

Jag har bloggat varje dag om min träning på utegym. Det skulle vara väldigt skojigt om artiklarna väcker inspiration för dig så du också vill börja med någon form av fysisk aktivitet.

Klicka in och läs mina samlade inlägg om: 31-days challenge

Dela gärna det här...