Storytell-bilder är de utvalda bilderna som skall väcka nyfikenhet så betraktarna vill ta reda på mer om tjänster och produkter verksamheten erbjuder.
När ni har egna unika bilder fotade i er miljö visar ni er verksamhets existens, kompetens service. Lägg därtill kundreferensbilder så får andra personer som ännu inte anlitat er en tryggare känsla för att göra det.
Dessutom finns fler fördelar att använda egna unika bilder i stället för att använda generella bilder från exempelvis leverantörer, ”stock/gratisbilder etc…
Med specifika bilder för just er verksamhet textindexeras bilderna med information som ger er webbplats värdefull sökmotororsptimering (SEO). Genom indexeringen hittas bilderna lättare av sökmotorer som Google. Det gör att er verksamhets chanser ökar för att just er webbplats klättrar i sökträffarna då någon Googlar på produkter och tjänster ni erbjuder.
Tips på Storytell-bilder
Ett städbolag kan exempelvis visa skillnaden från en kunds smutsiga fönster och ett som är nyputsat.
Då glasklara skillnader visas får andra kunder se resultat som de kan förvänta sig då de anlitar företaget.
Egna storytellbilder med före och efterbilder är därför alltid bra att ha på verksamhetens webbplats.
Storytell
Välj bland flera välservade Audi Quattro i vår bilhall
Audi Quattro presenterades 1980 och är en av Audis största framgångar genom tiderna. Quattro-modellerna ses som en av de främsta anledningarna till att Audi blivit ett av de starkaste varumärkena. Modellerna med permanent fyrhjulsdrift firade stora och många segrar i rallyn.
Bilden har en viktig uppgift för att uppmärksamma budskap som berättar en intressant och relevant berättelse.
En spännande story en bilhall skulle kunna använda som en Nöjd kund-referens som kunderna kan väga in i deras köpbeslut. Storyn nedan är fiktiv och ett exempel på hur en berättelse skulle kunna se ut.
Storytelling brukar leda till att läsarna vill fortsätta navigera vidare för att se mer. Använd därför en snygg Storytell-bild från er verksamhet så stärks berättelsen med att ni erbjuder sånt som finns på bilden. Specifika snygga bilder och en intressant berättelse skapar även tillfällen till referensförsäljning. Tänk vilka nya berättelser som kan skapas och förmedlas till kunder som kommer in i bilhallen i exemplet ovan.
Sen är det en annan story bakom bilderna med Audi Quattron som Internetfoto fotade åt en person.
Privatpersoner tjänar också på att anlita Internetfoto
Motorcykeln hade han byggt om den själv. Trots att HD,n är hur exklusivt som helst kom affären aldrig till avslut efter tidigare annonseringar. Text och bild behövde vässas.
Storyn om en unik Harley Davidson 1900 kubik som var till salu
Många läste hans annons och kom för att titta. Men ingen valde att köpa. Trots många ville ha hojen för att den är väldigt speciell på många sätt vilket han beskrivit men där budskapet troligen inte nådde ända fram.
Ett var säkert priset. Något som många tyckte var dyrt. Flesta kanske brukar ha koll på vad en standardhoj kostar men inte ombyggnadskostnader för specialdelar i hög kvalité och tid.
Det tog honom lite mer än 6 år att få till den här maskinen. Dessutom fick han jobba häcken av sig med mycket extrajobb för att drömmen skulle bli verklighet.
Bara ombyggnadskostnaden skenade iväg på över 500.000 kr. Tillkom gjorde ursprungspriset på originalhojen vilket det inte var mycket kvar av när sista bultar och skruvar kommit på plats.
Varje detalj var noga specialutformat för just den här HD,n. Handtag, fotpinnar, bromspedal och mycket annat frästes ut ur aluminiumblock. Sen motorn, herre jisses. Hela 1900 kubik som kräver sitt avgasrör för utblås som stormade på som en Death metalgitarist bland flöjtblåsande kyrkokör med slätkammad sidbena.
Vi kan lugnt bara konstatera att det behövdes en speciell köpare och det var kanske inte riktigt prästen som skulle komma för att han behövde ett fordon för att ta sig till söndagarnas tidiga morgongudstjänster.
Internetfoto fotade en bildserie och det räckte med färre än tio bilder. Först blev det en del rekognosering efter bra miljöer för att fånga bilderna. Sen var det dags för foto. Då bilderna var klara la han in ny annons med dem. Några tider blev snabbt bokade med personer som ville komma och titta.
Skillnaden mellan första spekulanterna och de som kom sen
Visserligen kom färre personer än tidigare. Men de som kom visste nu mycket väl vad det det handlade om. Motorcykeln såldes kvickt och säljaren berättade senare att bilderna hade stor betydelse för försäljningen.
Bilder skapar en första känsla och ger överblick man kan fundera över i lugn och ro och skapa frågor. Det är alltså bättre med fåtal ”rätta” kunder som fått kunskap och information om arbete och känner till detaljerna. Något som tidigare spekulanterna troligen missat i det här fallet med den helt unika motorcykeln.
Anlita Internetfoto
Bredda bildpresentationer med Storytell-bilder i den verksamhet du representerar. Kontakta Internetfoto