-0.6 C
Stockholm
söndag, 21 april, 2024, 01:14:33
Ansvarig utgivare: Patric Lindén

Storytell-bilder digitalt och i tryck väcker kundintresse

Storytell-bilder är de utvalda bilderna som skall väcka nyfikenhet så betraktarna vill ta reda på mer om tjänster och produkter verksamheten erbjuder.

När ni har egna unika bilder fotade i er miljö visar ni er verksamhets existens, kompetens service. Lägg därtill kundreferensbilder så får andra personer som ännu inte anlitat er en tryggare känsla för att göra det.

Dessutom finns fler fördelar att använda egna unika bilder i stället för att använda generella bilder från exempelvis leverantörer, ”stock/gratisbilder etc…

Med specifika bilder för just er verksamhet textindexeras bilderna med information som ger er webbplats värdefull sökmotororsptimering (SEO). Genom indexeringen hittas bilderna lättare av sökmotorer som Google. Det gör att er verksamhets chanser ökar för att just er webbplats klättrar i sökträffarna då någon Googlar på produkter och tjänster ni erbjuder.

Smutsigt och rent fönster
Glasklar skillnad

Tips på Storytell-bilder

Före och efterbilder hos uppdragsgivare

Ett städbolag kan exempelvis visa skillnaden från en kunds smutsiga fönster och ett som är nyputsat.

Då glasklara skillnader visas får andra kunder se resultat som de kan förvänta sig då de anlitar företaget.

Egna storytellbilder med före och efterbilder är därför alltid bra att ha på verksamhetens webbplats.

Storytell

Bilder tillsammans med berättelser
Silverfärgad Audi Quattro

Välj bland flera välservade Audi Quattro i vår bilhall

Audi Quattro presenterades 1980 och är en av Audis största framgångar genom tiderna. Quattro-modellerna ses som en av de främsta anledningarna till att Audi blivit ett av de starkaste varumärkena. 
Modellerna med permanent fyrhjulsdrift firade stora och många segrar i rallyn.

Bilden har en viktig uppgift för att uppmärksamma budskap som berättar en intressant och relevant berättelse.

En spännande story en bilhall skulle kunna använda som en Nöjd kund-referens som kunderna kan väga in i deras köpbeslut. Storyn nedan är fiktiv och ett exempel på hur en berättelse skulle kunna se ut.

Kunden som köpte Audin på bilden mejlade och berättade att familjen är jättenöjda med den. De skrev: "Fyrhjulsdriften fyller alltid sin funktion. Vid senaste skidresan till fjällen gjorde det ingenting att det var oplogat och blåsigt när vi skulle köra hem. Vägen såg oframkomlig ut, svinkallt var det också. Men quattron grejade det galant och vi kom hem tryggt, säkert och i tid. Vi är supernöjda med den här bilen, tack”


Storytelling brukar leda till att läsarna vill fortsätta navigera vidare för att se mer. Använd därför en snygg Storytell-bild från er verksamhet så stärks berättelsen med att ni erbjuder sånt som finns på bilden. Specifika snygga bilder och en intressant berättelse skapar även tillfällen till referensförsäljning. Tänk vilka nya berättelser som kan skapas och förmedlas till kunder som kommer in i bilhallen i exemplet ovan.

Sen är det en annan story bakom bilderna med Audi Quattron som Internetfoto fotade åt en person.

Privatpersoner tjänar också på att anlita Internetfoto

En person ville exempelvis att hans mycket speciella Harley Davidson skulle fotas inför en ny försäljning.

Motorcykeln hade han byggt om den själv. Trots att HD,n är hur exklusivt som helst kom affären aldrig till avslut efter tidigare annonseringar. Text och bild behövde vässas.

Storyn om en unik Harley Davidson 1900 kubik som var till salu

Många läste hans annons och kom för att titta. Men ingen valde att köpa. Trots många ville ha hojen för att den är väldigt speciell på många sätt vilket han beskrivit men där budskapet troligen inte nådde ända fram.

Ett var säkert priset. Något som många tyckte var dyrt. Flesta kanske brukar ha koll på vad en standardhoj kostar men inte ombyggnadskostnader för specialdelar i hög kvalité och tid.

Det tog honom lite mer än 6 år att få till den här maskinen. Dessutom fick han jobba häcken av sig med mycket extrajobb för att drömmen skulle bli verklighet.

Bara ombyggnadskostnaden skenade iväg på över 500.000 kr. Tillkom gjorde ursprungspriset på originalhojen vilket det inte var mycket kvar av när sista bultar och skruvar kommit på plats.

Varje detalj var noga specialutformat för just den här HD,n. Handtag, fotpinnar, bromspedal och mycket annat frästes ut ur aluminiumblock. Sen motorn, herre jisses. Hela 1900 kubik som kräver sitt avgasrör för utblås som stormade på som en Death metalgitarist bland flöjtblåsande kyrkokör med slätkammad sidbena.

Vi kan lugnt bara konstatera att det behövdes en speciell köpare och det var kanske inte riktigt prästen som skulle komma för att han behövde ett fordon för att ta sig till söndagarnas tidiga morgongudstjänster.

Internetfoto fotade en bildserie och det räckte med färre än tio bilder. Först blev det en del rekognosering efter bra miljöer för att fånga bilderna. Sen var det dags för foto. Då bilderna var klara la han in ny annons med dem. Några tider blev snabbt bokade med personer som ville komma och titta.

Skillnaden mellan första spekulanterna och de som kom sen


Visserligen kom färre personer än tidigare. Men de som kom visste nu mycket väl vad det det handlade om. Motorcykeln såldes kvickt och säljaren berättade senare att bilderna hade stor betydelse för försäljningen.

Bilder skapar en första känsla och ger överblick man kan fundera över i lugn och ro och skapa frågor. Det är alltså bättre med fåtal ”rätta” kunder som fått kunskap och information om arbete och känner till detaljerna. Något som tidigare spekulanterna troligen missat i det här fallet med den helt unika motorcykeln.

Anlita Internetfoto

Bredda bildpresentationer med Storytell-bilder i den verksamhet du representerar. Kontakta Internetfoto

Tips, Miniworld
Varumärkesanpassade illustrationsbilder som eyecatchers i marknadsföring

Miniworld

Miniworld passar utmärkt för att illustrera produkter och tjänster på webbplatser, i nyhetsbrev, social media, e-postkampanjer, pressreleaser etc...

Pressbilder

Internetfoto anlitas till etablerad pressmedia med utgivningstillstånd och ansvarig utgivare. Bilder och fotouppdrag på plats och skapande av Miniworldscener för att illustrera händelser.

Bildegenskaper

Indexerade bilder för webben är viktigt för verksamheters ranking hos sökmotorer. Bilder för utskrifter måste vara högupplösta. Bilderna optimeras därför både för digital och tryck.

Köpvillkor

När du beställer bilder har du generösa användningsvillkor. Men det är ändå bra ifall du kollar in köpvillkoren, trots att villkoren är Royalty Free (RF)