Training on my way 9 – Tanka kraft
Tanka kraft.

En del är i solen och har sand mellan tårna och laddar D-vitamin. Medan andra ligger på en blöt situpsbänk med fötterna under en stång och bränner energi.

Situps snedbänk
Blöta situps.

Training on my way - dag 9 var det blött efter nattens regn. Det fortsatte småregna när jag gick iväg och kom till mitt första stopp vid Bredäng camping. Där blev det 12 situps och ett par chins.

På andra stoppet nere vid Mälarhöjdens utegym tog jag 12 axelpress med lätta stockar bara för att hålla muskler och leder smidiga.

Annons
Annons

Sen var det dags för huvudattraktionen. En rejält tung backe att mig upp för. Tempot i stegen är mellan powerwalk och jogg. Så det går ändå rätt kvickt uppför men det är också med en rejäl puls då jag kommit upp.

Mitt varv tar någonstans mellan 45-50 minuter. Jag kom hem kl 7 med svettig tröja och svetten droppande skönt i nacken.

Frukost

EKO ägg och RÅ saft rödbeta.
Råsaft och EKO ägg.

Passet slukar en hel del energi. Så ett par perfekt kokta ägg och ett glas råsaft sitter riktigt fint. Protein och saften från rödbeta, ingefära, äpple, citron och apelsin ger skön kraft och muskelåterhämtning.

Visserligen brukar jag mixa egna smoothies ibland. Men när man kommer till rödbeta är det fint att kunna tanka färdigpressad RÅ-saft istället. Rödbetor har ju en stark tendens att kunna färga av sig ordentligt och sitta kvar om man ens lyckas få bort färgen från kläder om man fått saft på sig.

Loviseberg 100% råsaft är pressat helt utan tillsatser. Deras saft Rödbeta har också en ganska egen smak men är väldigt god. Så frukosten med ett par ägg och ett glas RÅ-saft gav en juste och nyttig energiboost den här morgonen.

Dela artikeln.
Annons

Vad tycker du?

Skriv kommentar
Fyll i namn