Powerwalk delsträcka Mälaren Bredäng
Powerwalk delsträcka vid strandlinje.

31-days challenge nummer tre är redan i full gång. Första delmål redan uppnått.

Training on my way är min tredje 31-days challenge. Den går ut på att ta mig runt en slinga med powerwalk och göra två stopp vid utegym på vägen och göra ett set muskelträning.

På min personliga utmaning 3 ligger koncentrationen på fettförbränning. Därför är puls och rörelse främsta fokus. Slingans huvudmål en brant backe jag ska ta mig uppför så snabbt som möjlig.

Annons
Annons

Youtubeklipp

Training on my way, Day 7
 

Training on my way har jag redan kommit fram till mitt delmål 1. Ett första mål jag har satt till att uppmärksamma utmaningen med att jag fullföljt passet sju dagar i följd.

Här ett inlägg jag skrivit om delmål och mål: Delmål 3 utegym

Precis som i början med successiv ökning för att komma igång bra med träningen på utegymmet har jag börjat med att gå upp för backen de första sju dagarna.

Nu när första veckan gått blev morgons backstigning istället med joggingsteg. Ska dock tillägga att jogging är ett starkt ord, men det blev i alla fall bra fart från botten till toppen.

Riktigt bra puls när jag kom upp till bommen var det i alla fall. När tröjan är svettig både på bröst och rygg är det trots allt en helt okej insats.

Utegym - Training on my way

Det blev extra arbetsam inledning på Training on my way eftersom jag började med den redan när jag hade en vecka kvar i utegymmet. Det blev därför dubbelpass i sju dagar. På morgonen var det utegym och kvällen powerwalkslingan med syrgasbacken.

Uppnått mål

Men igår hade jag final på min 31- days utegym challenge. Det var en tuff och slitig utmaning. Upp tidigt varje morgon 31 dagar i sträck och köra tung muskelträning med press och dragövningar bland stockar och träställningar.

Utegym är över och min ”Training on my way” har jag nu gjort åttonde dagen. Fast det här passet fick jag äntligen lägga om till tidig morgon.

Det kändes så skönt att börja tidigt och komma ut på den här svängen som har mycket naturljud och frisk luft.

Träningspartner

Igor Kourinnoi breda chins
Igor Kourinnoi - Breda chins

Jag kan verkligen rekommendera att köra utegym. Alltid öppet, lätt att hitta tid för träning. Men framför allt är det väldigt effektivt. Själv hade jag också förmånen att få träffa Igor Kourinnoi, ett riktigt träningsproffs med sanslösa meriter i kampsport.

Vi träffades många morgnar och hade tillfälle efter och mellan övningarna att växla tankar, idéer om både träning och vardagssaker. Själv är jag tacksam att få otroligt fina och nya kunskaper om träning.

Tack Igor för sjysta samtal. Vi ses säkert bland stockarna igen 🙂 Bara för att en målgång är uppnådd innebär det inte att träningen upphör.

Igor driver sedan 20 år Olympia Kampsportcenter på Frejgatan 20 i Stockholm. Vill du börja med Kick/thaiboxning ska du absolut börja med att kolla in den här klubben. Här finns erfarna och meriterade instruktörer som hjälper dig att nå framgång du också.

På Olympias webbplats kan du läsa mer om vad klubben erbjuder och erfarenheter som exempelvis Igor har med bland annat:

Ukrainsk mästare 1989

  • Nr. 1 i proffsrankning USSR 1990
  • Tvåfaldig svensk mästare i Full Contac
  • Högskoleutbildning: boxningstränare/idrottslärare

Länk till: Olympia Kampsportcenter

Dela artikeln.
Annons

2 Kommentarer

  1. Inspirerande och realistiskt tränings program som kan säkert väcka tankar hos många soffliggare. Extra plus att man endast behöver tillgång till ett par skor, träningskläder och utomhusgym och naturen. Tack Patric för din engagemang!

    • Hej Igor Tack för din kommentar, den värmer. Helt rätt att det endast behövs ett par skor, lämpliga kläder och sen ett mindset att ta sig ut. Hoppas också att personer som läser typ av sådana inlägg jag gör får en kick att sätta i gång de också. All gott till dig Igor, vi ses säkert igen på utegymmet Sätra IP.

      Träningen är inte över för att en 31-days challenge är avklarad. Det är då det börjar 🙂

Vad tycker du?

Skriv kommentar
Fyll i namn