Training on my way – utveckling
Backe Mälarhöjdsbadet

Lite längre fram i utmaningen är planen att lägga in trappor i backträningen.

Training on my way är min pulshöjande och mer fettbrännande 31-days challenge än mina två tidigare utmaningar. När det är dags att ta ett steg upp i Training on my way finns ett gäng trappor bredvid backen upp från Mälarhöjdsbadet.

Dessa blir perfekta att lägga in som start i pulsträningen upp till bommen på toppen. Men det blir fortsatt några dagar med bara backe. Trapporna komme lite längre fram i programmet.

Idag kom jag upp med bra tryck i pulsen och behövde hämta andan en stund. Fast jag fick ned pulsen ganska snabbt och behövde inte stå så länge innan jag powerwalkade vidare.

Utmaning Training on my way

Det är kul att köra den här personliga utmaningen. En brant backe är huvudmålet. Innan den har jag gått någon kilometer powerwalk med två stopp vid utegym. Första uppehåll gör jag vid Bredäng Camping. Där blir det oftast 12 situps och ett par chins innan promenaden fortsätter.

Andra stopp är vid Mälarhöjdens utegym som är fullstort med alla träningsstationer man behöver. Det finns gott om övningar att mixa in träningen. Idag blev det 1x12 rygglyft innan backen skulle tas.

Varvet tar cirka 45-50 minuter att ta mig runt och det känns fint i kroppen när man kommer in och eftersvetten trycks ut i tröjan. Bra start på dagen 🙂

Dela gärna det här...