Utegym utmaning dag 19 – Mental balans som en Puma
Mental balans som en puma.

De flesta dagar går det bra. Fast i morse fanns mentalt och fysiskt motstånd innan det släppte helt på utegymmet.

Utegym utmaning dag 19 började med en hel del mentalt och fysiskt motstånd för träning när jag vaknade. Men efter morgonens meditation och en kopp kaffe kändes det lättare i sinnet.

På promenaden till Sätra IP släppte den fysiska spärren en del. När jag går till stockar och hävstationer brukar jag lyssna på något i lurarna för att få bra pepp. Jag har ett favoritklipp på Youtube som laddar bra mentalt och som jag lyssnat färdigt på precis då jag kliver in på gymmet.

När jag tränar vill jag höra ljuden i kring mig. Därför kör jag helst utan musik och pepptalk i lurarna då jag är igång med uppvärmning, träning och stretch.

Så det var bara bita ihop och sätta igång. In mentalt och fysiskt i uppvärmningen. Som tidigare morgnar blev det 20 x benböj, 20 x armhävningar och startövningarna situps och rygglyft.

Fokuserad balansgång

Fokuserad balansgång på utegym.
Fokuserad balansgång.

För att kicka i gång mental fokus var balansbrädan extra bra den här morgonen. Satsade därför på balansövningar mellan de flesta övningarna. När jag balanserade fram och tillbaka några vändor siktade jag blicken hela tiden inåt och kände hur jag balanserade upp läget.

Fysiska spärren upplåst

Axelpress Puma
Fick igång övningarna bra.

Till slut lossnade även muskelmotståndet när jag kom in i mina övningar. Situps, rygglyft, axelpress, marklyft och låga chins var morgonens träning.

Balansvända.
Balansvända efter varje övning.

Balansbrädan var den främsta lösningen till bra träning den här morgonen. På den kunde jag fokusera inåt och hitta mentala nyckeln till låset för att värma upp och komma igång riktigt bra med det fysiska.

Sammanfattning

Fin morgon axelpress utegym.
Fin morgon och fågelkvitter.

För att sammanfatta Utegym utmaning dag 19

  • Balansbrädan nummer ett i dag.
  • Solen steg och blev en fin morgon med fågelkvitter gjorde sitt det också.
  • Promenad med pepptalk i lurarna laddade fint för att öka motivationen innan utegymet.

I morgon är det samma övningar som idag. Axelpress, marklyft och låga chins. Det är även en dag där jag når mitt tredje uppsatta delmål. Så även det är en bra pepp för morgondagen.

Favoritpepp på Youtube

Här kan du lyssna på vad jag har i lurarna när jag går till utegymmet varje morgon.

Dela gärna det här...