Ryggövning utegym
Ryggövning

Dag två av 31-days outdoortraining challenge med första träningsvärken som påminnelse från gårdagens övningar.

Utegym utmaning dag 2 kändes lättare vädermässigt mot gårdagens blöta inledning. Fast det var ju en del muskelmotstånd i kroppen som lätt hamnar där när man börjar träna.

Värst känns situpsen och armhävningarna som heller inte ligger långt efter vad det gäller träna på träningsvärk. Jag körde mina 3 set x 8 repetitioner idag. Dock hade jag tagit den plana situp-stationen mot gårdagens snedbänk. Jäklar att snedbänken tog på för hårt och det kändes idag.

Armhävningarna blev rätt skakiga i de flesta repetionerna i det sista setet. Även om dagens fyra övningar kändes tillräcklig la jag till 3 set x 8 rep ryggövningar.

Ryggövningen passade bra in i programmet även fast magträningen tagit ut mig rätt ordentligt både igår och idag. Magen är nog min kanske jobbigaste muskelgrupp att träna, men säkert en av de viktigaste. Så det är bara bita ihop.

Utegym utmaning dag 2 Extra

Armgång utegym extra utmaning
Extra utmaning

Avslutningsvis tror jag det är bra att hänga ut kroppen för att stretcha när träningen är över. När jag hängde där kom ju tanken att försöka ta några armgångstag. Å jisses, jag kom bara två-tre pinnar. Kanske det var tidigare övningar som var orsaken men jag ska absolut inte skylla på dem.

Det ska till mycket teknik också, å den går ju träna upp den också. Kul slut på ett bra morgonpass var det i alla fall 🙂

Dela gärna det här...