Utegym utmaning dag 20 - Delmål 3
Benstretch

Jag tycker det är både bra och kul att sätta upp delmål och uppmärksamma dessa mållinjer på något sätt när de passeras.

Utegym utmaning dag 20 och delmål 3 uppnådd med att 2/3-delar av min 31-days challenge är avklarad. På utegymmet blev det uppvärmning, situps, rygglyft, axelpress, marklyft, låga chins och balansbräda med par vändor balansgång efter varje övning och set.

Stretch mot stubbe

"<yoastmark
Baksida lår.

Stretch blir det också för samtliga muskelgrupper efter träningen. Mot jump/stepup-stubbarna funkar det fint att frigöra spänningar i låren efter exempelvis morgonens marklyft.

Delmål och final

Delmål 1-2-3-Mållinje
Delmål 1-2-3-Mållinje

I mitt sätt att sätta delmål i min personliga utmaning med 31 dagar delar jag in uppgiften i tre delar. Delmålen 1-2-3 tycker jag hjälper mig fram över mållinjen då uppsatt 31-days challenge är uppnått.

Löparbana Sätra IP
Mån-Söndag 1-7
  • Första delmålet: Rikta blicken på att ha klarat av veckans sju första dagar.

  • Andra delmålet: Uppmärksamma dag 15 (Halva 31-days challenge avklarad)

  • Tredje delmålet: Beakta dag 20 (2/3-delar av utmaningen)

  • Mållinje: Final och färdig med uppgiften.

För att uppmärksamma delmålen

Checka in Youtubeklippet

När jag nått ett delmål och vill uppmärksamma det har jag i mina två tidigare delmål i min utmaning utegym tagit ett samma pass Powerwalk 4 km som i juli var min första avklarade 31-days challenge.

Powerwalk har passat bra eftersom gymträning bygger muskler mer än bränner fett. Då är det lagom att även ta några svettpass med pulshöjande powerwalk på 40 min.

För att uppmärksamma delmål 3 idag då 20 dagen är avklarad var det bara snöra på sig skorna och promenera iväg i tempo. Morgonen i utegymmet var ganska bra bra. Men lagom till Powerwalken kom det in ett regnväder.

Dela artikeln.

Vad tycker du?

Skriv kommentar
Fyll i namn