Utegym utmaning dag 22- ta steget
Set 2 x 9 repetitioner.

Det gäller att ta klivet och göra förändringar om du vill ändra oönskade resultat idag till önskade resultat i morgon.

Utegym utmaning dag 22 togs ett steg i riktningen att höja träningen ett snäpp. När det var dags för situps började jag första set med åtta stycken på den plana stationen. Set nummer två testade jag med nio situps i den snedställda ställningen.

Vid 5-6 st började det ta stopp och jag behövde sänka händerna från huvudet till låren för att ta stöd.

Sista och tredje set blev en tia åter med plana situps. Det var något för jäkla tungt i den sneda stationen, men det gick någorlunda bra i alla fall. Det är bara På-é-tt igen i morgon, de må gå.

Ta steget

Hoppa stubbe på utegym
"Även en tusenmilamarsch börjar med ett första steg" - Lao Tsu

Det gäller bara ta steget och komma igång med något nytt eller göra uppväxling i det man håller på med. Ta till exempel det här med balans och koordination som är superviktigt att underhålla, men som lätt och ofta glöms bort speciellt i storstadsliv som är fyllda med stillasittande dagar.

Oönskade resultat blir önskade

När du sen kanske kommer ut på en semestertripp och hamnar i lägen som inte sker så ofta i din vardag kan de uppstå personliga tveksamheter som ger oönskade resultat.

Exempel kan vara att kliva mellan båt och bryggor när man är ovan och inte gjort det så ofta. Eller hoppa på stenar över vattendrag, klättra upp på stegar eller något annat som man kanske inte gör så ofta.

På utegym finns det bra balans och koordinationsövningar att göra. Balansbräda och step/jump-up stubbar tycker jag är bra och funkar att hitta på många bra övningar med.

För egen del blev det både balansbräda och hopp mellan stubbarna när träningspasset Utegym utmaning dag 22 var avklarat.

Dela artikeln.

Vad tycker du?

Skriv kommentar
Fyll i namn