Utegym utmaning dag 23- Latsdrag
Stockstation latsdrag.

Provade på stockstationen latsdrag för rygg, biceps och underarmar.

Utegym utmaning dag 23 blev en morgon med en hel del stockträning. Min utegymträning går även ut på att skapa ett optimalt schema för en träning som passar min kropp.

Marklyft och soluppgång.
Marklyft och soluppgång.

Jag har snidad ihop ett bra schema men prövar självklart olika varianter och andra stationer för att utveckla passen. Därför är det bra efter träningen känna på andra övningar som finna att göra på ett utegym.

Annons
Annons

Efter axelpress, marklyft och låga chins blev det därför en tredje stockstation. Bredvid stockarna för marklyft finns latsdragsstockarna som stärker rygg, biceps och underarmar.

Instruktion för latsdrag.
Muskelgrupper och övning.

Instruktion för latsdrag

Jag får se om jag mixar in den här övningen som en träning eller om den ska ingå som uppvärmning. Att dra ned stockarna mot bröstet och hålla emot tillbaka funkade även bra som stretch.

Kanske det är ett bra komplement till min uppvärmning med promenad, 1x20 st armhävningar, 1x20 benböj och lite tyngre inledning till träningen med situps och rygglyft.

Balans, koordination och avslutande stretch är också på mitt schema.

Näringsrika bär

Smoothie Aronia
Smoothie Aronia

Igår bloggade jag om superbäret Aronia som allt fler människor börjar uppmärksamma. Det är ett nyttigt bär som ger väldigt bra hälsofrämjande effekter. Bland annat finns det substanser i bäret som snabbar på muskelåterhämtningen efter ansträngning.

Min första smoothie igår räckte även till ett glas idag. Läs inlägget:
Aronia, supebäret med mycket antioxidanter

Dela artikeln.
Annons

Vad tycker du?

Skriv kommentar
Fyll i namn