Utegym utmaning dag 24- balansgång
Balansgång på stock.

Mentala bilder exponerades till fysisk handling i verkligheten.

Utegym utmaning dag 24 blev en fin nivåhöjning på träningen. Det flöt på riktigt bra och det kändes som kroppen verkligen samarbetade med de mentala bilder jag hela tiden hade med mig i övningarna. En speciell bildserie jag hade var att lägga till och göra övningen latsdrag rätt.

Även början av träningen då jag alltid gör situps och rygglyft var övningarna fokuserade och bra. Idag blev det nio stycken perfekta situps i den snedställda stationen utan att som tidigare hjälpa till med händerna i de sista repetitionerna. Visst, det var väldigt tungt men det blev 9 rena situps i andra set som jag blev supernöjd med.

Annons
Annons

Med perfekta situps och nya övningen latsdrag som känns i biceps gjorde att det verkligen brände skönt och gav pump i överarmarna när sista övningen med låga chins gjordes.

Balans och koordinationsövningar

Balans och koordination
Stationer för balans och koordination.

Precis som uppvärmning och avslutande stretch är balans och koordination otroligt viktigt i träning. Därför tar jag några vändor balansgång mellan stationsväxlingarna.

Balansvändor.
Balansvändor.

Det finns flera bra balans och koordinationsövningar att göra. Stockar, balansbräda och stubbar är några stationer att använda. Balansstockarna ger lite extra utmaning att hålla balansen.

Rund balansgång
Rund balansgång.

Platta balansbrädan är perfekt att börja med. Fast det går ju självklart att göra avancerade övningar på den också när det är dags för nivåhöjning för balansträningen. Stå på ena benet, benböj, stretch och annat som höjer kravet på balanssinnet gör det lite mer utmanande allt eftersom balansen blir bättre.

Balansbräda på utegym.
Platt balansgång.

Idag är jag riktigt nöjd med träningen som känns som en nivåhöjning på flera sätt. Det känns också skönt i kroppen på ett behagligare sätt efter träningen än tidigare då jag var mer stel och hade träningsvärk.

I morgon blir det växling till två dagar med knäböj, bröstpress och dips igen.

Dela artikeln.
Annons

Vad tycker du?

Skriv kommentar
Fyll i namn