Utegym utmaning dag 27- Mindful
Latsdrag med fokus att göra rätt.

Hade en total mental närvaro i morgonens träning på Sätra IP utegym.

Utegym utmaning dag 27 måst ha varit den mest mentalt närvarande morgonen hittills i min 31-days utegym challenge. Varje övning från uppvärmning till sista stretch var fokus total hela vägen.

Mindful

Mindful back lifting
Mindful back lifting*

En väldigt märklig men härlig känsla. Uppmärksamheten strömmade genom en inre syn på kraften från övningen som gick rakt och träffade direkt in i rätt muskelgrupp.

Annons
Annons

Situps och rygglyft

Övningen situps med tre set varav de andra setet gånger nio repetitioner gick förvånansvärt bra i stationen för sneda situps. Tungt var det men frågan är nu om jag istället ska lägga sneda situps i sista set gånger tio rep.

I växelövningen mellan situps och rygglyft blev det också en ökning. Tolv rep rygglyft i sista set gjordes istället för tidigare tio stycken.

Stockövningar

Nu är de lätta stockarna för lätta för att ligga som ett första set gånger åtta repetitioner. I stället lyftes axelpress och marklyft 8-9-10 rep med de tunga. Till övningarna är också latsdrag tillagt på schemat. Idag var det första morgonen det blev fulla set och repetitioner med det här stockparet.

Efter fullgjort träningspass kände jag på och testade latsdrag bakom nacken. Otroligt effektfullt och passande för axelträning.

Latsdrag

Latsdrag Sätra IP
Latsdrag.

Den här övningen gillar jag mycket. Den är både skön för att det tar på musklerna men har också en stretchande effekt för mig. Med drag mot bröstet tar det på bra främst i överarmarna (biceps)

Latsdrag mot bröst.
Drag mot bröst.

Omvända latsdrag när man vänt sig om och drar ned stången mot nacken tycker jag axlarna får sig en skön omgång.

Latsdrag bakom nacke.
Drag bakom nacke.

Latsdrag är säkert en perfekt övning att lägga in fyra set och köra två med drag mot bröstet och två set bakom nacken. Testar det i morgon.

Sista övningen för idag var låga chins. Efter träning var det dags för foto. Måste erkänna att kameran kändes tung och när det var dags att posa blev det avslutande bra stretch för muskelgrupperna som tränats idag.

Sammanfattning: Utegym utmaning dag 27- Mindful

Dag 27 blev en sjyst inre mental resa med full uppmärksamhet som gjorde att övningarna kändes 100%-iga. Tufft och slitigt men inte för hårt 🙂

Dela artikeln.
Annons

Vad tycker du?

Skriv kommentar
Fyll i namn