Utegym utmaning dag 29- Djupa dips
Real dips

Fick till ett par riktiga fina dips utan benstöd i början av alla tre set.

Utegym utmaning dag 29 fick jag tänka om vad det gäller att fånga bilder. Den här morgonen ville jag få loss bilder från vad jag tycker är tunga och svåra övningar.

Övningen dips är luriga rackare att göra utan benstöd när det är sista övningen i träningen. Därför fick det idag bli foto i träningen istället för efteråt.

Djupa dips

När jag var färdig med stationerna knäböj och bröstpress var dags att köra dips i tre set. Ställde upp kameran och fick till ett par riktigt fina dips med benen korsade upp bakåt och gick ned ganska djup innan jag pressade mig upp.

Utegym utmaning dag 29- Djupa dips
Djupa dips.

Även i set två och tre började jag med två dips utan benstöd. När det blev för tungt satte jag ned fötterna och stödde mig lätt på benen för att få till alla repetitionerna och den där bitande muskelkänslan som skapar effektfull träning.

Stretch

Utegym utmaning dag 29- Stretch efter djupa dips
Stretch bröst och arm.

Efteråt är det otroligt skönt att stretcha ur belastningarna i kroppen. Armångsställningen funkar utmärkt att tänja ur bröstmusklerna och sedan hänga i ställningen så hela kroppen verkligen rätas ut.

Hängande stretch
Hang men stretch

Utegym utmaning dag 29 avslutade jag med att även göra ett försök med chins. Fast den kom jag bara nästan upp till mål.

Chins attack
Chins attack

Men chins kommer jag också klara innan min 31-days challenge är avslutad om ett par dagar. Dag 31 är på tisdag och då fixar jag chinsen så som jag gjorde med dipsövningen idag.

Jag får helt enkelt ladda kameran i träningen istället för att plåta efteråt då jag är härligt trött i musklerna.

På med jumpaskorna och balansera upp kosten

Ägg, banan och Converse
Balanserad frukost

Vad som är extra gott efter ett träningspass är ett par perfekt kokta ägg och en banan. Tidigare har jag alltid haft en klick Kalles kaviar till äggen. Men efter alla svettiga pass har jag märkt att lite salt är bättre.

Utöver känslan i kroppen med att leder, muskler och senor börjar komma igång på riktigt har även smaksinnet och mättnadskänslan blivit mycket bättre. Allt smakar mycket mer och jag känner mig mätt utan att lasta på för stora portioner. Sötsuget är också helt bortsopat.

Så om man vill göra en kostförändring i sitt liv är fysisk aktivitet rena dynamiten för att klara en dietomläggning utan att springa runt och vara småsugen på något hela tiden.

Halka in på ett bananskal
Halka in på ett bananskal.

Träning blir som att halka in på ett bananskal för att enklare skapa och hålla en nyttigare kosthållning.

Dela gärna det här...