Pressmeddelanden blir en ny tjänst hos Internetfoto
Rätt bilder för innehåll.

Då många verksamheter kommer med nyheter och vill nå ut med budskapet räcker tiden ofta inte till. Bilder och text ska snabbt fånga journalisters nyfikenhet för att de ska uppmärksamma innehållet.

Pressmeddelanden med beskrivande bildserier är starkt verktyg för att visa vad nyheten handlar om. Dessutom får journalisterna valmöjligheter att välja bild/er till deras artikel utan att lägga tid på att behöva leta efter tidigare ofta publicerade genrebilder hos bildbyråer eller i egna arkiv.

Underlätta för journalisterna och ha med spännande bra bilder i pressmeddelandet. Bilder från verksamheten visar genuint vad din nyhet handlar om.

Sökmotorer hittar indexerade bilder

Unikt indexerad bild.
Unikt indexerad bild.

Digitalt exponerade Pressmeddelanden

Det har blivit allt vanligare att folk klickar in och kollar bilder när de googlar. Med rätt nyckelord och metabeskrivning i bildinformationen hittas den digitalt publicerade pressreleasen lättare hos sökmotorer som Google.

Snygga intressanta bilder genererar klick till källorna bilderna finns publicerade på. Digitala bilder behöver inte vara högupplösta. För tryck i tidningar är det viktigt att bilderna är av hög kvalité.

Digitala pressmeddelanden som skrivs med bra sökmotorsoptimering (SEO) har chans att hamna högt även i sökträffarna i de organiska träffarna när någon googlar sökord som artikeln handlar om.

Det finns många punkter att ta hänsyn till. Bilder självklart viktig faktor för SEO. Men även hur texten är skriven och hur lång den är. När alla SEO-punkterna är uppfyllda känns det extra bra att publicera artikeln.

SEO-analys för den här artikeln.
SEO-analys för den här artikeln.

Pressmeddelanden

Internetfoto erbjuder tjänsten att skapa er verksamhets pressmeddelanden. Till varje pressrelease ingår upp till tre bilder. De får användas vidare i verksamhetens nyhetsbrev, webbplats, social media, mediabyråer som exempelvis MyNewsdesk och er tryckta marknadskommunikation.

En tumregel för att skapa bra pressmeddelanden är att pressreleasen innehåller och fokuserar på en nyhet. När nyheten visar flera bilder är chansen större att media väljer att publicera större artiklar med mer utrymme både i rikspress och branschmedier.

Begär Internefotos prislista

Dela artikeln.
Patric Lindén, fotoreporter som skapar bildreportage med fokus på det unika i budskapet. Presslegitimerad och ansvarig utgivare på Internetfoto med Myndigheten för press, radio och tv utgivningsbevis: 2018-084

Vad tycker du?

Skriv kommentar
Fyll i namn