Graffitikonstnärerna tar utomhusreklam och graffiti till högre höjder.
Kaos och Klive sprayar reklamuppdrag från Chanel och skapar en muralmålning på en fastighet vid Hornstull i Stockholm. Väggmålningen med Gabrielle Chanels parfym ”Essence” tog dem drygt två dagar att spraya klart så fasaden fick en lyxig husgavel.
För att få till Chanel väggmålningen har Kaos och Klive en mall på muralen i mobilen. Från mallen kan de kolla var och hur det ska sprayas. Det är stora ytor som skall täckas och det gäller att ha fokus på var sprayfärgen landar.
Utöver mallen i mobilen checkar de av med jämna mellanrum även från markplan. Nere från trottoaren får de en helhetsbild var och hur de behöver justera med sprayburkarna.
Gabrielle Chanel ”Essence”
Med sprayburk ser Kaos till att man nästan kan känna doften av den franska lyxparfymens aromer som sprider sig ur parfymflaskan.
Utomhusreklam med sprayat budskap på lyxig husgavel
Muralmålningar ligger så rätt i tiden eftersom det kommer rapporter om att företag allt mer ser utomhusreklam som en bra och växande marknadsföringskanal. Digitala skärmar i större format fortsätter dyka upp överallt.
Att få se en hel fasad täckt med snyggt sprayat budskap får även många försjunkna mobilsurfare att lyfta blicken och mobil för att klicka iväg en bild och sprida den vidare i sina sociala mediekanaler.
Det är lyckad marknadsföring genom graffiti som konkurrerar starkt med projicerat fasadljus och digitala 3D dataprojiceringar i boxar.
Otroligt bra reklamspridning genom smart marknadsföring. Kaos och Klive sprayar klart Chanel under fredagen och har säkert en hel del att göra efteråt med nya muraler.
Det var även de som skapade bland annat muralen på Clarion Hotel Stockholm vid Skanstull för en tid sedan.
Klicka in tidigare artikeln: Mural och graffiti på Clarion Hotel Stockholm