Chanel mural Hornstull
Gabrielle Chanel parfym
Hundägare finns inom alla samhällsgrupper och branscher. Anonym snabbfråga

Är du hundägare?

Så här ser svaren ut just nu

Laddar ... Laddar ...

Graffitikonstnärerna tar utomhusreklam och graffiti till högre höjder.

Kaos och Klive sprayar reklamuppdrag från Chanel och skapar en muralmålning på en fastighet vid Hornstull i Stockholm. Väggmålningen med Gabrielle Chanels parfym ”Essence” tog dem drygt två dagar att spraya klart så fasaden fick en lyxig husgavel.

Kaos och Klive sprayar Chanel Upp för justering
Skapar lyxig husgavel.

För att få till Chanel väggmålningen har Kaos och Klive en mall på muralen i mobilen. Från mallen kan de kolla var och hur det ska sprayas. Det är stora ytor som skall täckas och det gäller att ha fokus på var sprayfärgen landar.

Till Internetfoto YoutubeInternetfoto YouTube
Fokus på sprayen
Frihand kräver fokus.

Utöver mallen i mobilen checkar de av med jämna mellanrum även från markplan. Nere från trottoaren får de en helhetsbild var och hur de behöver justera med sprayburkarna.

Studerar mural från marken
Se helheten

Gabrielle Chanel ”Essence”

Med sprayburk ser Kaos till att man nästan kan känna doften av den franska lyxparfymens aromer som sprider sig ur parfymflaskan.

Muralsprayar på hög höjd.
Färgsprayar visuell parfymdoft.

Utomhusreklam med sprayat budskap på lyxig husgavel

Gabrielle Chanel text snart på plats.

Muralmålningar ligger så rätt i tiden eftersom det kommer rapporter om att företag allt mer ser utomhusreklam som en bra och växande marknadsföringskanal. Digitala skärmar i större format fortsätter dyka upp överallt.

Att få se en hel fasad täckt med snyggt sprayat budskap får även många försjunkna mobilsurfare att lyfta blicken och mobil för att klicka iväg en bild och sprida den vidare i sina sociala mediekanaler.

Det är lyckad marknadsföring genom graffiti som konkurrerar starkt med projicerat fasadljus och digitala 3D dataprojiceringar i boxar.

Kaos och Klive i skylift
Kaos och Klive

Otroligt bra reklamspridning genom smart marknadsföring. Kaos och Klive sprayar klart Chanel under fredagen och har säkert en hel del att göra efteråt med nya muraler.

Det var även de som skapade bland annat muralen på Clarion Hotel Stockholm vid Skanstull för en tid sedan.
Klicka in tidigare artikeln: Mural och graffiti på Clarion Hotel Stockholm

Meddela de i ditt nätverk som kan vara intresserad av det här inlägget.
Prenumerera på

Vad tycker du?

Skriv kommentar

Fyll i namn