Digital budskap Oxfiléplanka.
Digital budskap Oxfiléplanka.

Tillagd 30/5-18 Ett av de första inläggen som Internetfoto gjorde med matfoto som presenterades på restaurangens skärmar. Krögaren blev mycket nöjd och ökade sin försäljning med närmare 20% på de här rätterna.

I går blev det en sen kväll med att sitta och redigera bilder som jag var och fotograferade i ett nytt fotouppdrag från restaurang Ariston i Skärholmen.
Det här fotouppdraget ville krögaren ha bilder på sex olika maträtter som ingår i Aristons à la carte meny. Jag lyssnade samtidigt vilken respons han har fått från sina matgäster om de bilder jag levererade förra gången. Han sa att det var en positiv försäljningsökning på de maträtter som han kunde presentera med faktiska bilder på de maträtter som finns på Aristons matsedel. Kul att han har uppmärksammat värdet av egna bilder och fler fotouppdrag Ariston är på kornet i siktet.

Själv hoppas jag det blir lite uppsving på fotomarknaden och att fler företag inser vikten av egna produktbilder som deras företag marknadsför. En bild säger mer än tusen ord, dessutom fångar bilder snabbare uppmärksamhet och nyfikenhet på budskap som presenteras. Det är ju också mycket trevligare att kunna se mera exakt vad man får för sina slantar när penningvärdet byter ägare.

Laxplanka

Efter fotograferandet blev det till att smaka av en av rätterna, och valet blev oxfiléplankan som var otroligt god.

Oxfiléplanka
Grillbiff
Räksallad
Souvlaki
Lambracks
Avocadosallad
Bussigt att du delar, tack
Föregående artikelSL access
Nästa artikelÖstermalm
Som fotoreporter är min målsättning att skapa bildreportage med fokus på det unika.

Vad tycker du?

Skriv kommentar
Fyll i namn