Klockren marknadsföring
Klockren marknadsföring.
Hundägare finns inom alla samhällsgrupper och branscher. Anonym snabbfråga

Är du hundägare?

Så här ser svaren ut just nu

Laddar ... Laddar ...

Hjärnan hos människor kan enligt forskningsstudier uppfatta och identifiera en bild på bara 13 tusendels sekund.

Enligt det amerikanska forskningsinstitutet MIT kom forskare fram redan år 2013 till att människor kan identifiera en bild på bara på 13 millisekunder. Som jämförelse är en vanlig utgångshastighet för ett gevärsskott 800 meter per sekund.

13 millisekunder Iphone
Betydelsefull extranolla tillagd i decimalen.

1 Millisekund = 0.001 sekund - 13 Millisekunder = 0.013 sekunder

Till Internetfoto YoutubeInternetfoto YouTube

I forskningsresultatet menar MIT-professor Mary C. Potter också att:

”Om bilder raderades ut efter 13 millisekunder skulle människor aldrig kunna svara positivt efter sekvensen. Det måste finnas något i hjärnan som har bibehållit den informationen åtminstone så länge."

Budskap i vardagen

I en annan studie från 2014 gjord av Media Dynamic Inc kan man tolka att vi människor beroende på var vi bor och vad vi arbetar med så exponeras vi i snitt med mellan 3 000 till 20 000 kommersiella budskap varje dag.

Budskapen inkluderar visserligen all form av varumärkesexponering. Studien bygger på exponering på allt från förpackningar, skyltar, etiketter och andra budskap som dagligen träffar oss.

Studien är från 2014 och sedan dess har det hänt massor. Idag år 2023 lär exponeringen vara ännu högre. Teknik och den digitala utvecklingen med social mediekanaler och annan Internettrafik har kommit ”ljusår” längre fram från det som fanns då för snart tio år sedan.

Fotograf på SD-minneskort.
Bilder som bryter igenom digitalt och tryckt mediebrus.

Eftersom vi människor enligt MIT registrerar bilder så snabbt som 13 millisekunder lär bilder vara ett av det kraftfullaste verktygen för att bryta igenom och uppmärksamma budskap i ett allt tätare och snabbare mediebrus.

Vilka affärsbudskap mötte du igår och varför kommer du ihåg dem idag?

Större delen av budskapen kommer man självklart inte ihåg. De man flyktigt registrerar glöms snabbt bort.

Men bilder som ger människor positiva bildupplevelser har nog alla fall större chanser att bli ihågkomma. Bilder som väcker nyfikenhet och ger glada känslor uppmärksammas dessutom bättre och sprids ofta vidare.

Bra bildupplevelser attraherar därför snabbare till fler nya kunder och stärker närvaron hos de som redan är kund. Kanske det är det som professor Potter menade då hon sa att
”Det måste finnas något i hjärnan som har bibehållit den informationen.”

Jägare på skjutbana med älg som åskådare.
Träffsäkra budskap

Träffsäkra budskap

Bilder är magneterna som för betraktarna vidare till rubriker, ingresser och vidare till budskapen.

Till Internetfotos miniworld-bilder används miniatyrmodeller för att illustrera budskap som når fram snabbare än en gevärskula. Scener som anknyter till en verksamhets budskap ger snabbt positiva bildupplevelser och förmedlar budskapet på nytt, spännande och kul sätt.

Fördelen med bilder som fångar intresse och uppmärksamhet är att de fungerar även som starka verktyg för att skapa bra rubriksättningar. Jägarbilden ovan med nämnda underrubrik "Träffsäkra budskap" känns väldigt bra för att illustrera det här stycket.

SiS-presslegitimation med fotograf och hund.
Sammanfattar Internetfotos verksamhet med ett klick

Miniworld

Bilder i Miniworld passar därför utmärkt som illustrationer och headerbilder på webbplats, e-postkampanjer, nyhetsbrev, social media m.m. och gör företaget extra intressanta och spännande.

För visst kommer du säkert komma ihåg de här bilderna och fundera på vilka möjligheter det finns för att låta miniatyrfigurer agera i er branschmiljö.

Labbe och dykare
En djupare kommunikation

Realworld

Eftersom Internetfoto sedan 2009 också sysslar med pressfoto erbjuds även uppdragsfoto med realworld-bilder.

Fokus ligger på kärnan i er verksamhet och där dyka ned i ert utbud och lyfta upp varför man blir kund hos er.

Realworld-bilder är "på platsfoto" och fokuserar då främst er service, kvalité och kompetens.

Bilder utgår med redaktionellt bildspråk som berättar er story då ni exempelvis är med på mässor, byter lokaler, satsat på nya inventarier, före/efterbilder eller något annat som ni vill presentera på webbplats, pressreleaser, nyhetsbrev etc...

Foto (och skrivuppdrag)

Kontakt vid mer Om Miniworld
Kontaktuppgift för beställning och mer om fotouppdrag

Undersök och läs mer om fotouppdragen och kontakta Internetfoto. Behöver ni dessutom någon som skriver kan Internetfoto även erbjuda textuppdrag.

Unika bilder och texter byggd på research får er verksamhet att sticka ut rejält. Internetfotos bas är i Stockholm men tuffar gärna ut i hela landet.

Är du en verksamhets PR/marknadsansvarig eller jobbar du som bildredaktör inom pressmedia. Anlita Internetfoto för att fylla er verksamhets bildbehov.

Som bonus efter varje bokfört uppdrag ingår också helt frivilligt en artikel här på Internetfoto Därför lyfter du luren nu direkt och slår en signal till 073-772 04 71

Vi hörs och ses
Patric L / Internetfoto

Kika in det här ifall du hellre vill mejla eller kolla mer om fotouppdragen

Meddela de i ditt nätverk som kan vara intresserad av det här inlägget.
Prenumerera på

Vad tycker du?

Skriv kommentar

Fyll i namn